سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.مجمع فرهنگی فاطمیون شهرستان لنجان.

فاطمیون لنجان65719

ثواب قرائت سوره فتح
امام صادق علیه السلام فرمودند: با قرائت سوره فتح اموال ، زنان و بردگان خود را از نابوى حفظ کنید. همانا کسى که بر قرائت آن مداومت نماید در روز قیامت منادى او را به گونه اى مردم مى شنوند ندا مى کند؛ تو از بندگان مخلص من هستى ، او را به بندگان صالحم ملحق نمایید؛ در بهشتهاى نعمت واردش کنید و به او نوشابه سر بسته اى بدهید که چون کافور خنک است .
ثواب قرائت سوره حجرات
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره حجرات را در هر شب یا هر روز بخواند، از زائران حضرت محمد صلى الله علیه و آله خواهد بود.
ثواب قرائت سوره ق
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که در نمازهاى واجب و مستحب بر قرائت سوره ق مداومت نماید، خداوند رزق او را فراوان نموده ، نامه عملش را به دست راستش مى دهد و در حساب بر او آسان مى گیرد.
ثواب قرائت سوره ذاریات
امام صادق علیه السلام فرمودند کسى که سوره ذاریات را در شب یا روز بخواند، خداوند امور زندگیش را اصلاح و روزش را فراوان مى گرداند و قبرش را با چراغى که تا روز قیامت روشن است ، نورانى مى نماید.
ثواب قرائت سوره طور
امام صادق علیه السلام و امام باقر علیه السلام فرموده اند: کسى که سوره طور را تلاوت نماید، خداوند خیر دنیا و آخرت را به او عطا مى نماید.
ثواب قرائت سوره نجم
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که هر روز یا هر شب ب تلاوت سوره نجم مداومت نماید، به خوبى در میان مردم زندگى نموده ، آمرزیده شده و محبوب مردم خواهد بود.
ثواب قرائت سوره قمر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره قمر را تلاوت نماید، خداوند او را سوار شترى از شتران بهشت از قبر خارج مى سازد.
ثواب قرائت سوره الرحمن
امام صادق علیه السلام فرمودند: قرائت سوره الرحمن و مداومت بر قرائت آن را ترک نکنید. زیرا در دلهاى منافقین جاى نمى گیرد و خداوند در روز قیامت این سوره را به شکل انسانى با زیباترین شکل و هر چه خوشبوتر مى آورد و این سوره در جایى که هیچ کس نزدیکتر از او به خداوند نیست ، آنگاه خداوند از او مى پرسد: چه کسى در زندگى دنیا بر قرائت تو مداومت مى ورزید؟ و او پاسخ مى دهد: خدایا! فلانى و فلانى . و آنان رو سفید مى شوند. آنگاه خداوند به آنان مى فرماید: هر که را دوست مى دارى شفاعت کنید. و آنان بى حساب شفاعت مى کنند به گونه اى که کسى باقى نمى ماند که برایش شفاعت کند. سپس مى فرماید: وارد بهشت شوید و در هر جاى آن که مى خواهید ساکن شوید.
ثواب قرائت سوره واقعه
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در هر شب جمعه سوره واقعه را بخواند، خداوند او را دوست مى دارد؛ محبت او را در دل همه مردم مى افکند، هیچگاه در دنیا گرفتار فلاکت ، فقر، ندارى و آفتى از آفات دنیا نمى شود و از دوستان امیرالمومنین علیه السلام خواهد بود. این سوره مخصوص امیرالمومنین علیه السلام است و هیچ کسى با او در آن شریک نیست .
2. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که همیشه در نماز واجب سوره حدید و مجادله را بخواند، خداوند تا هنگام مرگش هیچگاه او را عذاب نخواهد کرد؛ خود و خانواده اش دچار مصیبتى نمى شوند و بدنش سالم و بى عیب خواهد ماند.
ثواب قرائت سوره حدید و مجادله
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که همیشه در نماز واجب سوره مجادله و حدید را بخواند، خداوند تا هنگام مرگش هیچ گاه او را عذاب نخواهد کرد، خود و خانواده اش دچار مصیبتى نمى شوند و بدنش سالم و بى عیب خواهد ماند.
ثواب قرائت سوره حشر
پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمودند: کسى که سوره حشر را تلاوت نماید هیچبهشت و جهنم ، عرش و کرسى ، حجاب ، آسمان و زمین ، هوا و باد، پرنده ، درخت و کوه خورشید و ماه و فرشته اى نمى ماند؛ مگر این که بر او درود فرستاده و براى او استغفارمى نمایند و اگر بمیرد، شهید مرده است . ثواب قرائت سوره ممتحنه
امام زین العابدین علیه السلام فرمودند: کسى که سوره ممتحنه را در نمازهاى واجب و مستحب بخواند؛ خداوند دلش را براى ایمان خالص ‍ مى گرداند و دیدگانش را روشن مى نماید؛ هیچگاه دار فقر نشده و خود و فرزندانش دیوانه نشوند.
ثواب قرائت سوره صف
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که سوره صف را بخواند و در نمازهاى واجب و مستحب بر قرائت آن مداومت نماید، انشاءالله خداوند او را با فرشتگان و پیامبران مرسلش در یک صف قرار خواهد داد.
ثواب قرائت سوره جمعه ، منافقین و اعلى
امام صادق علیه السلام فرمودند: واجب است که شیعه ما در شب جمعه ، سوره جمعه اعلى و در نماز ظهر روز جمعه ، سوره جمعه ، و سوره منافقین را بخواند. کسى که این کار را انجام دهد، گویا، عمل رسول خدا صلى الله علیه و آله را به جا آورده است ، و پاداش و ثواب او این است که خداوند او را به بهشت ببرد


نوشته شده در یکشنبه 90/8/29ساعت 4:6 عصر توسط سعید ایرانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak