سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.مجمع فرهنگی فاطمیون شهرستان لنجان.

ederg

مجمع فرهنگی فاطمیون شهرستان لنجان استان اصفهان

نیکی به پدر و مادر 

قال امیر المؤمنین علی(ع):

بر الوالدین اکبر فریضة.

امیر المؤمنین علی(ع) فرمود:

بزرگترین و مهمترین تکلیف الهی نیکی به پدر و مادر است.

میزان الحکمة، ج 10، ص 709.

قال الصادق(ع):

افضل الاعمال الصلاة لوقتها، و بر الوالدین و الجهاد فی سبیل الله.

امام صادق(ع) فرمود:

برترین کارها عبارتست از: 1 - نماز در وقت 2 - نیکی به پدر و مادر 3 - جهاد در راه خدا.

بحار الانوار، ج 74، ص 85.

 

 

فقال رسول الله(ص):

فقر مع والدیک فوالذی نفسی بیده لانسهما بک یوما و لیلة خیر من جهاد سنة.

مردی خدمت پیامبر اکرم(ص) آمد و گفت:

پدر و مادر پیری دارم که به خاطر انس با من مایل نیستند به جهاد بروم، رسول خدا(ص) فرمود:

پیشپدر و مادرت بمان، قسم به آنکه جانم در دست اوست انس یکروز آنان با تو ازجهاد یکسال بهتر است. (البته در صورتی که جهاد واجب عینی نباشد).

بحار الانوار، ج 74، ص 52.


نوشته شده در یکشنبه 91/11/22ساعت 9:52 عصر توسط سعید ایرانی نظرات ( ) |

saed4565

حضور فعال فاطمیون لنجان درهمایش کانونهای فرهنگی برترکشوراستان اراک باعنوان مبشرصبح

اهمیت انقلاب اسلامی ایران

در طول تاریخ انقلابهای زیادی به وقوع پیوسته و تحولات سیاسی و اجتماعی در کشورهای مختلف جهان انجام پذیرفته‌اند طبعاً این انقلابها تأثیرات جانبی نیز داشته‌اند فرضاً، در اقتصاد و تبادلات بازرگانی و تجاری جهانی، و روابط سیاسی دولتها تأثیرگذار بوده‌اند. انقلابهایی نظیر انقلاب، ژاپن، روسیه،‌ فرانسه واما انقلاب اسلامی که در ایران به رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره)به وقوع پیوست به لحاظ برخورداری از امتیازات، از ویژگی و اهمیت خاص جهانی برخوردار می‌باشد با وقوع این انقلاب اغلب تحولات جهانی تغییر جهت داده شد، روابط تجاری کشورهای مرتبط با منطقه و خاورمیانه تحت تأثیر قرار گرفت.اهمیت جهانی انقلاب اسلامی را در پیامدهای آن می‌توان درک نمود.
1 . بیداری جهانی در برابر استعمارگران از سوی ملتهای تحت استعمار متأثر از انقلاب ایران.
2 . زنده شدن و فعالیت مجدد نهضتهای آزادیبخش جهان با الهام از انقلاب ایران و حمایتهای انقلاب ایران مانند نهضت انتفاضه مردم فلسطین.
3 . احیای مجدد اندیشه اسلامی و احیای اسلام در جهان معاصر با الگوی حکومتی مردم سالاری دینی.
4 . اندیشه استقلال‌خواهی و استبداد‌گریزی و نفی هرگونه سلطه خارجی (که هدف غارت ذخایر و منابع کشورهای جهان خصوصاً کشورهای اسلامی را تعقیب می‌نمودند.)
5 . رویارویی و موفقیت اندیشه اسلامی با اندیشه‌های کمونیستی، لیبرالیستی و امپرالیستی و صهیونیستی، با احیای اندیشه اسلامی بزرگترین مانع رشد این اندیشه‌ها در جهان به وجود آمد

مجمع فرهنگی فاطمیون شهرستان لنجان استان اصفهان


نوشته شده در یکشنبه 91/11/22ساعت 9:42 عصر توسط سعید ایرانی نظرات ( ) |

saed1

اهمیت سفر

در قرآن کریم از 2 آیه و نشانه توحیدی سخن گفته و فرموده است: «سنریهم آیاتنا فی الافاق و فی انفسهم حتی یتبین انه الحق» (فصلت / 53): «ما به زودی نشانه های خود را در اطراف جهان و در وجود خودشان به آنان نشان می دهیم تا برایشان روشن شود که خدا حق است.» در این آیه خداوند از 2 نشانه توحید یعنی آیات آفاقی هم چون آفرینش خورشید و ماه و ستارگان و انواع جانداران و گیاهان و کوه ها و دریاها و دیگر مخلوقات و آیات انفسی مانند آفرینش دستگاه های مختلف جسم انسان و شگفتی های روح او سخن گفته است.

در کنار این آیه خداوند در آیات متعددی نیز مردم را به سیر و سفر در طبیعت و دیدن آثار و عجایب خلقت و نیز تامل در آثار گذشتگان دعوت کرده است. از منظر قرآن نگریستن در پدیده های طبیعی ، معرف عظمت و قدرت پروردگار و مظهر علم و حکمت او هستند، توجه به طبیعت چنان در معجزه جاوید پیامبر اعظم (ص) جایگاه برجسته ای دارد که افزون بر 750 آیه قرآن به پدیده های طبیعی اشاره کرده و بیش از ده درصد آیات قرآن به موضوع طبیعت اختصاص یافته است (سیمای طبیعت در قرآن)این همه اهتمام قرآن به طبیعت و سیر در آن که با رویکرد و اهدافی متعالی چون اثبات خالق و خدای یگانه یکتا صورت گرفته سبب شده است تا سیر و سفر و جهانگردی در تمدن اسلامی و در میان مسلمانان از موقعیت برجسته ای برخوردار شود

مجمع فرهنگی فاطمیون شهرستان لنجان استان اصفهان


نوشته شده در یکشنبه 91/11/22ساعت 9:30 عصر توسط سعید ایرانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak